RETOURNEREN OF RUILEN

Posted by in Klantenservice on 14 februari 2018 Comments off

Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:

1. U heeft zich vergist of u bent niet tevreden (tevredenheidsgarantie)
2. Er is een defect of verkeerd product geleverd
3. De levering is tijdens transport beschadigd
4. Een product is binnen de garantie termijn defect gegaan

Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.

Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode
Uiteraard willen we dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij MERCSHOP . Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 14 dagen aan ons als retour aanmelden. Daarna heeft u 14 dagen om het aangemelde aan ons te retourneren.
Het product dient compleet te zijn en in een deugdelijke verpakking te zitten. Voor producten die beschadigd zijn, kan een redelijke schadevergoeding worden ingehouden / in rekening worden gebracht.
De afkoelingsperiode van 14 dagen geldt uitsluitend voor consumenten en gaat in de dag na aflevering.

Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze tevredenheidsgarantie:

• Artikelen die incompleet worden terug gestuurd
• Artikelen die beschadigd worden terug gestuurd
• Artikelen die duidelijk gebruikt en/of gemonteerd zijn
• Speciaal bestelde artikelen die normaal niet in ons assortiment zitten

Defect of verkeerd product
Mocht u een defect product hebben ontvangen of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact op met onze klantenservice op nummer 0318-664421 of stuur een email naar info@mercshop.nl

Retourprocedure
Neem altijd eerst contact op met onze klantenservice!
U kunt gedurende 14 dagen gebruik maken van het herroepingsrecht,( zie Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode ).
Na deze 14 dage vragen wij u om de volgende procedure te volgen.

1. Zorg dat u uw (kopie) factuur bijvoegt bij de zending.
2. Zorg dat u een gedegen klacht omschrijving bijvoegt in geval van een defect product.
3. Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd.
4. Zorg voor een gedegen verpakking.
5. Zorg voor vermelding van e-mail en of telefoonnummer waarop u te bereiken bent.
6. Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt.

Retouradres
U kunt uw product(en) retour sturen naar:

MERCSHOP
T.a.v. afdeling Retouren
Argonstraat 8
6718 WT Ede

Kosten bij retourneren
De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij:

• Het een DOA product betreft
• Het een door ons verkeerd geleverd product is

Let op: alle retourzendingen dienen gefrankeerd te worden verzonden. In bovenstaande gevallen stort MERCSHOP verzendkosten naar u terug. Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons servicecenter geweigerd. Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

Voorwaarden bij retourneren of ruilen
Voor alle retourzendingen gelden de volgende richtlijnen:

• Het artikel en de verpakking indien redelijkerwijs mogelijk in originele, complete, ongeopende en onbeschadigde staat zijn en ook zo bij MERCSHOP arriveren
• Wij ontvangen graag een (duidelijke) probleemomschrijving
• Graag een kopie van de aankoopfactuur bijvoegen voor een snelle afhandeling
• Wanneer na testen in ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd, worden mogelijke verzendkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht.

Terugbetaling van het aankoopbedrag zal zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, plaats vinden.

Suggesties en klachten over producten of service
Bij MERCSHOP draait alles om tevreden klanten. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze producten of service, dan horen wij dit graag.
U kunt uw klacht richten aan:

MERCSHOP
t.a.v. de directie
Argonstraat 8
6718 WT Ede

U krijgt altijd binnen 1 week uitsluitsel over uw klacht.